פרשת תרומה: לשאוף אל התורה

"וְצִפִּיתָ אֹתוֹ זָהָב טָהוֹר מִבַּיִת וּמִחוּץ תְּצַפֶּנּוּ וְעָשִׂיתָ עָלָיו זֵר זָהָב סָבִיב" (שמות כה,יא)
פרשתנו עוסקת בציווי בניית המשכן. הקב"ה מורה למשה שבני ישראל יעשו לו משכן. הקב"ה נותן תכנית מפורטת לבנייה זו. השנה נתבונן בפרט אחד מבניית הארון אשר בו הניחו את לוחות הברית. הארון נבנה מעצי שטים ומצופה מזהב מבפנים ומבחוץ. כלומר, כל הארון היה מצופה זהב גם מבפנים וגם מבחוץ.
השאלה שאעסוק בה היא מה המשמעות של ציפוי כל הארון בזהב? אפשר לשאול את שאלה זו אחרת. האם ארון זה היה יכול להיות ללא ציפוי כלל?
תשובה: הארון העשוי מעצי שטים מסמל אדם פשוט החי את חייו בצורה רגילה ושגרתית. ציפוי הזהב מסמל תורה אשר היא טהורה כמו זהב טהור. אסביר את כוונתי בהסבר זה. כאשר אדם נולד אין לו ידיעות בתורת ה'. הוא צריך לרכוש את התורה ע"י לימוד בכל דרך אפשרית, כגון: כאשר מתבוננים בטבע ומסיקים מכך שהקב"ה יוצר ושולט בטבע. בכל לימוד ולימוד אנו מוסיפים ורוכשים ידע נוסף בתורת ה' ובכך אנו מסירים בדל ומזקקים את אמונתנו ומתקרבים לתורת ה' ולהקב"ה. זיקוק זה הוא תהליך אין סופי, מפני שלעולם אפשר להוסיף ידע ולזקק את אמונתנו ולהתקרב לתורת ה' ולהקב"ה. לכן תמיד צריך לשאוף להתקרב לתורת ה' ולזקק את עצמנו עד שנהיה ללא בדל וסיג ונהיה כמו זהב טהור.
תפילה להתמיד בלימוד ידיעת ה'
אשא תפילה לאדון כל.
אתה שולט על הכל.
אין דבר בלעדיך.
אנו בניך חפצים לדעת אותך.
אנא אדון כל תן לנו כוח להתמיד בלימוד על אודותיך.
בזכות לימוד זה נזקק את ליבנו ונשאף להידבק בך תמיד.
ברוך אתה שומע תפילה.
שבת שלום
שאול ענבר

השאר תגובה