פרשת ויחי לכולנו יש אותו יעוד

"הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ" (בראשית מח,טז)
פרשתנו פותחת בברכת יעקב לבני יוסף, מנשה ואפרים. בתחילת דבריו של יעקב, יעקב מכריז על בני יוסף כבניו. בסוף ברכתו, מברך יעקב בפסוק המצוטט למעלה. משמעותו של פסוק זה (אפשר להבין פסוק זה כך:), המלאך אשר הציל את יעקב בברחו מבית לבן, אותו מלאך יברך את מנשה ואת אפרים. מלאך זה יציל את מנשה ואת אפרים מכל רע ויברך אותם שיהיו עם אותן תכונות טובות וחשובות ונפלאות וכו' שהיו לאבותיהם, אברהם, יצחק ויעקב. יעקב מוסיף בסוף הברכה, ברכה לעתיד לבוא. שירבו אנשים עם אותן תכונות טובות וחשובות ונפלאות בעולם.
אנו יכולים ללמוד מפרשה זו, שאנו בני אברהם, יצחק ויעקב, צריכים להיות עם אותן תכונות של אבותינו ובכך נזכה להיות בניו של הקב"ה באופן מושלם. אחד הדברים שאפשר ללמוד מכל התכונות של אבותינו, שאבותינו התמודדו עם כל אירוע שהתרחש בחייהם. כך אנו צריכים להתמודד עם כל אירוע המתרחש בחיינו ולצמוח מכל אירוע כזה ולא ח"ו להיכנס מאירוע שלא התרחש בהצלחה, לעצבות ולדיכאון. התמודדות זו לדעתי, זה היעוד הגדול ביותר של כולנו.
תפילה לצמוח מכל מאירוע
למנצח לנותן אירועים לבני אדם.
א-לוהים אתה יצרת בעולמך אירועים שונים.
חלקם אירועים מצמיחים ובונים וחלקם לכאורה אינם מצמיחים ואינם בונים.
אנא המנצח על האירועים.
תן לנו הבנה שכל אירוע ואירוע מצמיח ובונה ואפילו אירוע שאינו מצמיח ואינו בונה בעינינו.
בזכות הבנה זו, חיינו יהיו בעלי ערך רב יותר ומשמעותיים עבורנו.
ברוך אתה ה' שומע תפילה.
שבת שלום
שאול ענבר

השאר תגובה