פרשת ראה: לשבור מזבחות

פרשת ראה חוזרת על שמירת המצוות בארץ, אך הפעם משה אומר לישראל לשבור ולנתץ את כל המזבחות השייכים לעבודה זרה.

מה הקשר בין קיום מצוות לחיסול העבודה זרה בארץ?

האם אי-אפשר לקיים מצוות בלי לשבור את כל העבודה זרה בארץ.

התשובה לדעתי, עבודה זרה היא יותר מוחשית, לעומת עבודת הקב"ה שהיא קשה, מפני שהקב"ה אינו פיזי ואינו נראה לעין.

לכן עבודה זרה יותר מושכת בני אדם ומפני כך, משה מצווה את העם להרוס את כל העבודה זרה בארץ.

השאלה הנשאלת אם כיום הייתה עבודת זרה , אם היה מספיק להחריב אותה?

לדעתי לא, מפני שהיום יש כל מיני גרויים אחרים, אפשר לומר שגרויים אלה הם עבודה זרה של היום, אבל לא של התורה.

הגרויים הם כל כך הרבה, לכל אדם יש את הגרויים שלו.

אם כן מה ניתן לעשות היום בנושא הגרויים?

לכל אדם יש את הפתרונות שלו לגרויים.

הפתרונות שאני חושב עליהם הם: ריקוד של מצווה, לקרוא סיפורי מעשיות, לטייל במקומות היסטוריים שהעבר שלהם קשור בנושא יהודי, לימודי יהדות וכו'.

הדבר אשר אותי הכי מקרב להקב"ה הוא לימוד תורה.

אני מודה על כך שמדי פעם אני זקוק להפסקה בלימודים, כדי להתאוורר ולחזור בכוחות מחודשים.

שנזכה להתקרב להקב"ה ולעקור כל עבודה זרה ממנו.

שבת שלום
שאול ענברי

השאר תגובה