פרשת וזאת הברכה: שבחם של ישראל


משה מודיע לכל שבט ושבט את שבחו.
אולם משה אינו משבח באופן אוטומטי כל שבט.
לדוגמה, משה אינו משבח ומזכיר את שבט שמעון.
מפני ששבט שמעון, עבד לבעל פעור ונשיאם זמרי בן סלוא בעל מדינית לעיני כל. לומדים ששבט שמעון עבד לבעל פעור מסמיכות הפרשה לזמרי בן סלוא.
הרושם שלי, שמשה בוחן כל שבט במעשיו.
שבט שעשה לפחות מעשה אחד טוב, משה משבחו.
מספר דוגמאות:
מעשה ראובן ובלהה. אך שבט ראובן יוצא חלוץ לכיבוש הארץ.
לוי ושמעון הורגים את בני שכם אחר מעשה דינה. אך שבט לוי אינו משתתף במעשה העגל ובזכות כך זוכה לעבודת המקדש.
מעשה יהודה ותמר. אך יהודה מתגלה כמנהיג בפרשת יוסף וכך זוכה למלוכה.
שנזכה בע"ה לראות את הטוב בכל אחד ואחת, כפי שמשה ראה.
חג שמח
שאול ענברי

השאר תגובה