פרשת וישלח: יעקב איש תורה ועבודה

פרשתנו מראה שיעקב היה איש של תורה ועבודה.
לאורכה של פרשה זו, רואים מעברים בין איש התורה\רוח איש העבודה\מעשה.
אביא מספר דוגמאות לכך.
דוגמאות: יעקב איש תורה.
בתחילת הפרשה יעקב שולח מלאכים לעשיו.
מלאכים אלה, מלאכי אל-הים.
כזכור, ביציאת מהארץ ובחזרתו מלאכי אל-הים פוגשים את יעקב.
מהסמיכות הפרשיות, חזרתו ארצה לוישלח יעקב מלאכים לעשיו, אפשר ללמוד שיעקב שלח לעשיו מלאכי אל-הים.
בהמשך הפרשה יעקב נאבק עם מלאך ה' כשהוא לבדו ומלאך משנה את שמו לישראל.
פרשה זו מראה בבירור שיעקב איש רוח.
אחר כן, פרשת דינה. ששמעון ולוי הורגים את חמור ובני שכם ביום השלישי למילתם. ועל כך יעקב מקללם בברכתו לבניו לפני מותו. קללה זו באה מפני שמעשם היה בניגוד לדרך התורה ושל יעקב. אחר מעשם יעקב מוכיחם מיד.
עתה אביא דוגמאות ליעקב איש העבודה, איש המעשה
כאשר יעקב שומע שעשיו בא אליו עם ארבע מאות איש. יעקב מסדר את משפחתו לפי חשיבותם, הכי פחות בחשיבות בראש השורה והכי חשוב בסוף השורה. סדר זה בשביל לשמור על האנשים החשובים.
אח"כ יעקב שולח מתנות לעשיו כדי לרצותו.
בעת המפגש יעקב משתחווה ומחבק ומנשק את עשיו וכן כל משפחתו משתחווה לעשיו.
בנוסף עשיו הציע ליעקב לבוא עמו לשעיר כדי להראות לו את מקום מגוריו בסוף עשיו הלך לשעיר ויעקב הלך למקום שנקרא סכות.
מדוע יעקב לא קיבל את עצות עשיו, עשיו רצה להראות ליעקב את עמו ויעקב חשב שהוא לא צריך כבוד זה.
יעקב הבין ממקרה זה שהוא ועשיו אינם הולכים בדרך אחת ועליהם להיפרד.
פרשה זו מראה שצריך לשלב תורה ועבודה וצריך לדעת איך ומתי כל דרך.
שנזכה בע"ה לדעת לשלב בצורה נכונה תורה ועבודה.
שבת שלום
שאול ענברי

השאר תגובה