פרשת משפטים: החלת המשפט העברי בישראל כיום

הקדמה: דבר תורה זה לא יעסוק בשאלה המעשית, האם מדינת ישראל צריכה להתקיים ע"פ ההלכה או לא? אלא אסביר מדוע מדינת ישראל אינה יכולה עדיין להתקיים ע"פ ההלכה מבחינה רעיונית.
פרשתנו פותחת (שמות כא,א), "וְאֵ֙לֶּה֙ הַמִּשְׁפָּטִ֔ים אֲשֶׁ֥ר תָּשִׂ֖ים לִפְנֵיהֶֽם".
אחר פסוק זה, הקב"ה מתחיל לפרוט את המשפטים הנובעים מעשרת הדברים.
בסוף פרשתנו, הקב"ה מעניק את התורה למשה רבנו, כמו שכתוב (שמות כד,יב), "וַיֹּ֨אמֶר יְקֹוָ֜ק אֶל־מֹשֶׁ֗ה עֲלֵ֥ה אֵלַ֛י הָהָ֖רָה וֶהְיֵה־שָׁ֑ם וְאֶתְּנָ֨ה לְךָ֜ אֶת־לֻחֹ֣ת הָאֶ֗בֶן וְהַתּוֹרָה֙ וְהַמִּצְוָ֔ה אֲשֶׁ֥ר כָּתַ֖בְתִּי לְהוֹרֹתָֽם".
אנו יודעים שמהתורה שבכתב התפתחה ומתפתחת תושב"ע.
תורה זו כל כך הגונה ומתעדכנת מעת לעת.
מדוע המשפט העברי אינו שימושי במדינה עתה.
הרי המשפט העברי הוא כל כך טבעי לישראל.
תשובה:
ראש ובראשונה התשובה מופנה כלפינו, אנשים שומרי תורה ומצוות.
אנחנו (כולל אני) לא מספיק מאמינים שיש בורא לעולם ונתן לנו תורת חיים.
אילו היינו מאמינים בזה, היינו יכולים להתחיל לדבר על החלת המשפט העברי בישראל.
להתחיל להעלות נושא זה ובעדינות, אנחנו צריכים ראשית להאמין באמונה שלמה בנותן התורה.
שבת שלום
שאול ענברי

השאר תגובה