פרשת שמות: "כי טוב", משמעות גדולה
יוכבד מולידה בן והפסוק כותב על הולדה זו, (שמות ב,ב), "וַתַּ֥הַר הָאִשָּׁ֖ה וַתֵּ֣לֶד בֵּ֑ן וַתֵּ֤רֶא אֹתוֹ֙ כִּי־ט֣וֹב ה֔וּא וַֽתִּצְפְּנֵ֖הוּ שְׁלֹשָׁ֥ה יְרָחִֽים".
הביטוי, "כי טוב", מחזיר אותנו לבריאת העולם, שבו כתוב (בראשית א,לא), "וַיַּ֤רְא אֱלֹהִים֙ אֶת־כָּל־אֲשֶׁ֣ר עָשָׂ֔ה וְהִנֵּה־ט֖וֹב מְאֹ֑ד וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם הַשִּׁשִּֽׁי".
ביטויים "כי טוב" ו"טוב מאד", הם ביטויים כמעט זהים ובנוסף בכל יום בבריאה למעט היום השני, כתוב "כי טוב".
אולי אפשר ללמוד מכך, שבכל מקום שכתוב בו "כי טוב" הפעולה או המעשה נדרשים לעולם ובלעדיהם העולם אינו יכול להתקיים.
אתן שתי דוגמאות:
א. בכל מעשה הבריאה,. העולם לא היה יכול להתקיים ללא הנברא שהקב"ה ברא אותו.
ב. בעת לידתו של משה רבנו, התאפשרה גאולת עם ישראל ממצרים והפיכתו לעם ישראל ונתינת התורה, מפני שמשה רבנו היה אדון הנביאים
כאשר "כי טוב" בעולם, מתחוללים דברים טובים ובונים את העולם.
שבת שלום
שאול ענברי