פרשת מקץ: לעתים צריך עזרה בפתירת החלום

"וַיִּשְׁלַח פַּרְעֹה וַיִּקְרָא אֶת יוֹסֵף וַיְרִיצֻהוּ מִן הַבּוֹר וַיְגַלַּח וַיְחַלֵּף שִׂמְלֹתָיו וַיָּבֹא אֶל פַּרְעֹה: וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל יוֹסֵף חֲלוֹם חָלַמְתִּי וּפֹתֵר אֵין אֹתוֹ וַאֲנִי שָׁמַעְתִּי עָלֶיךָ לֵאמֹר תִּשְׁמַע חֲלוֹם לִפְתֹּר אֹתוֹ" (בראשית מא,יד-טו)
פרשתנו מתחילה בשני חלומות של פרעה.
חלום ראשון: שבע פרות בריאות מאד, רעות באחו. לעומתן שבע פרות אחרות רעות ורזות מאד נמצאות על היאור. לפתע הפרות הרזות אוכלות את הפרות הבריאות.
חלום שני: יש שבע שיבולים יפות ולעומתן שבע שיבולים רעות ודקות. לפתע שבע השיבולים הדקות בולעות את שבע השיבולים היפות.
בבקר מחפש פרעה אדם שיפתור את החלומות, החרטומים וחכמי מצרים מנסים אך אין פותר. שר המשקים של פרעה מזכיר את חטאיו ואת מה שהתרחש עם שר האופים בבית הסוהר כאשר הם חלמו חלומות ויוסף פתר להם את החלומות האלה ובאמת כך היה. למשמע הסיפור הזה, פרעה קורא ליוסף ויוסף פותר לו את החלומות. יוסף אומר לפרעה, שתי החלומות האלה הם חלום אחד. שבע הפרות הבריאות ושבע השיבולים הן שבע שנים של שובע. לעומתן שבע הפרות הרעות והרזות והשיבולים הרעות והדקות הן שבע שנים של בצורת. יוסף אומר שיהיו ראשית שבע שנים של שובע ואחרי יהיו שבע שנים של בצורת. אחרי פתרון זה, ממנה את יוסף לסגנו הישיר. בתוקף תפקידו יוסף נדרש לאגור מזון לשנות הבצורת.
ברצוני ללמוד מפרשה זו, שלעתים צריך עזרה ואין מה להתבייש בכך. רואים שפרעה מלך מצרים קורא ליוסף האסיר בבית הסוהר ע"מ שיפתור לו את חלומותיו ואינו מתייבש מכך. לאחר שיוסף פתר את חלומותיו של פרעה, ראינו שפרעה ממנה את יוסף לסגנו הישיר ושוב רואים שפרעה אינו מתבייש מכך. ברצוני לחזק לימוד זה אצלי. איני מתבייש לבקש עזרה, אולם עדיין תמיד יש רגע אחד של ביישנות. אך פרשה זו מחזקת אותי שאין לי מה להתבייש מכלום ומאף אחד.
תפילה לבקשת עזרה
אשא תפילה.
אתה בראת עולמך ובראת בו בני אדם.
בני אדם הרוצים לעזור ולתמוך אחד בשני.
נמצאים בעולמך אנשים הזקוקים והמבקשים עזרה.
אתה ברחמיך הרבים שלחת לאנשים הזקוקים והמבקשים עזרה את האנשים הרוצים לעזור.
אנא מלך המלכים ואדוני האדונים.
עזור לנו לבקש עזרה ולא להתבייש מכך.
בזכות עזרה זו, נצליח לעשות מעשים יותר גדולים וחשובים בעולמך.
שבת שלום וחנוכה שמח
שאול ענבר

השאר תגובה