פרשת ויקרא: יש לרדת לפרטיו של כל עניין

"דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן לַה' מִן הַבְּהֵמָה מִן הַבָּקָר וּמִן הַצֹּאן תַּקְרִיבוּ אֶת קָרְבַּנְכֶם" (ויקרא א,ב)
בסימן טוב אנו פותחים את ספר ויקרא, תורת כוהנים. ספר זה עוסק ברובו בדיני הקרבנות. פרשתנו עוסקת בקורבנות שהקריבו בבית המקדש. פרשתנו מפרטת לפרטי פרטים את סוגי הקרבנות ועל מה ואיך הקריבו את הקרבנות.
איני מבין בענייני הקרבנות דבר וחצי דבר. איני מבין מדוע סוג קורבן אחד מביאים על דבר מסוים ואיני מבין מדוע יש הבדל בסדר ההקרבה בין קורבן אחד למשנהו וכל שכן איני מבין מה היחס בין עבודת ה' להקרבת קרבנות. אני רק מבין שקיימת חשיבות גדולה לעבודת הקרבנות. אני למד דבר זה מהירידה לפרטי פרטים בעבודת הקרבנות. הירידה לפרטים מראה את גודל ואת חשיבות העניין בהקרבת הקרבנות.
אפשר ללמוד מפרשה זו, שבכל דבר חשוב שעושים צריך לרדת לפרטיו של הדבר ע"מ לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. אתן דוגמה, ברצוני להקים מכינה תורנית לחיים לבעלי מוגבלויות. מכינה זו תעסוק בשני נושאים מרכזיים, א. לחיות ע"פ תורה. ב. כישורי חיים. מכינה זו תוכל לקום ולפעול בצורה הטובה ביותר רק אם ארד לפרטיו של פרויקט זה.
שבת שלום
שאול

השאר תגובה