פרשת בא: יתד נוסף באמונתנו

"וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת ה' בְּפִיךָ כִּי בְּיָד חֲזָקָה הוֹצִאֲךָ ה' מִמִּצְרָיִם" (שמות יג,ט)
בסוף פרשתנו הקב"ה מצווה אותנו את התפילין . מצוות התפילין כפשוטה להניח אות על היד ואות על הראש, עקב כך תורת ה' תהיה בפינו. הסיבה שתורת ה' צריכה להיות בפינו, מפני שהקב"ה הוציא אותנו ממצרים. אולם אותות אלה אינן סתם קוביות, אלא בתוך קוביות אלה מונחות ארבע פרשיות מתורתנו שבהן מוזכרות מצוות תפילין. לכן בשעה שאנו מניחים תפילין, אנו צריכים להשתדל להיזכר אלו פרשיות מונחות בתפילין וכך נזכר בהקב"ה ונתחזק באמונתנו בהקב"ה.
לכל אדם ישנן אותות כלליים ואותות פרטיים בהן הוא מחזק לעצמו אידיאות שיש לו. אביא מספר דוגמאות לאותות כלליים שיש לנו: יום הזיכרון, יום העצמאות וכל הימים המיוחדים אשר יש לנו. הימים האלו צריכים לעורר אותנו לדברים מסוימים, שבעקבותיהם נתקדם או נשנה את חיינו.
עתה ברצוני לשתף אתכם באות שהיה לי ובעקבותיו שיניתי את חיי. כתבתי כבר כאן על מו"ר הרב גדי זצ"ל. הרב גדי היה לי אות במשך שנתיים ימים אשר הצית בי את אש התורה ולימד אותי לחיות ע"פ תורה.
תפילה ללמוד מאותות
תפילה לשולח אותות לבני אדם.
א-להים אתה שולח אותות לבני אדם.
כל אות ואות הוא רב משמעות.
תן בנו את היכולת לראות כל אות ואות והבנתו ויישומו בחיינו.
שבת שלום
שאול ענבר

השאר תגובה