פרשת פינחס: צו האמת מביא לשלום

"לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם" (במדבר כה,יב)
פרשתנו מתחילה במעשה פנחס. בסוף הפרשה הקודמת, זמרי בן סלוא נשיא שבט שמעון, בועל מדיינית. פנחס בעת ההיא נזכר בהלכה המורה לנו, שהבועל נוכרייה, צריך להורגו ללא משפט. אכן פנחס הורג את זמרי ואת המדיינית. בזכות מעשה זה הקב"ה מעניק לו בתחילת פרשתנו, ברית שלום. אחד ההסברים למושג "ברית שלום" הוא, שלום מלשון שלמות. כלומר, שכאשר פנחס הרג את זמרי ואת המדיינית. פנחס פעל ע"פ האמת שהיא ההלכה שמשה רבנו קיבל בסיני. בפעולה זו פנחס היה שלם עם עצמו. זו המשמעות של "ברית שלום".
אפשר ללמוד מה"ברית שלום" של פנחס לחיינו. לעתים אנו מחויבים לפעול ע"פ אמת מסוימת. אחר פעולה זו אנו מרגישים שלמים. כלומר, שפעולה זו הייתה חייבת להתבצע, אביא שתי דוגמאות בעניין זה.

  1. לעתים המשטרה מסיטה את התנועה לדרך חלופית, עקב תהלוכה רגלית המונית המתקיימת בעת הזו בדרך. באותה עת הנהגים רוטנים על אריכות הדרך. לאחר שהנהגים מאזינים ברדיו לפשר הסטת הדרך, הנהגים מבינים ומקבלים את זה. בהבנה ובקבלה זו, הנהגים הגיעו להשלמה וזו היא ה"ברית שלום" של הנהגים.
  2. אני צריך לעשות תרגילים כל יום וכמה פעמים ביום. איני מבין לטעמם של תרגילים אלה, בזמן עשיתם. אך לאחר מחשבה עמוקה אני מבין את חשיבותם של תרגילים אלה. הבנה זו היא ה"ברית שלום" שלי. גילוי אישי: בכל פעם שאני עושה תרגילים אלה, איני מבין לטעמם של תרגילים אלה. אך כל פעם שאני מבין את חשיבותם של תרגילים אלה, הבנה זו מחדשת בי את ה"ברית שלום".
    שנזכה בע"ה שכל מעשינו יהיו מתוך "ברית שלום".
    שבת שלום
    שאול ענבר

השאר תגובה